Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wrocław: Więcej żeglugi śródlądowej i kolei, mniej transportu kołowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
22-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek infrastruktury / Instytut Transportu Terytorialnego

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wrocław: Więcej żeglugi śródlądowej i kolei, mniej transportu kołowego
fot. Olivier H, flickr.com, CCA
Mniej skrzyżowań, minimalizacja ruchu samochodowego w centrach miast, czy skomunikowanie obszarów transgranicznych – to tylko niektóre z kierunków rozwoju Dolnego Śląska na najbliższych sześć lat. Opracowany przez Instytut Rozwoju Terytorialnego „Plan Zagospodarowania Przestrzennego Dolnego Śląska” na lata 2014-2020, przewiduje również intensywny rozwój infrastruktury rowerowej i łaskawszą dla środowiska naturalnego przebudowę sieci drogowej.

Przyjęty pod koniec marca dokument określa politykę przestrzenną Województwa Dolnośląskiego w perspektywie 2020 roku. Jego autorzy zadbali o zgodność ze Strategią Rozwoju Województwa Dolnośląskiego, dla której stanowi on uzupełnienie. Poprzez wskazanie istniejących i planowanych elementów zagospodarowania o charakterze ponadlokalnym, plan ilustruje docelowy (w przyjętej perspektywie czasowej) sposób organizacji przestrzeni województwa. Szczególną treścią planu są ustalenia w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, dla których ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przewiduje specjalną procedurę wprowadzania do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Ustalenia planu są obowiązujące dla gmin przy sporządzaniu studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Dokument dotyczy planowania przestrzennego obszarów związanych z przyrodą i rozwojem kulturalnym, mieszkalnictwem i rozbudową infrastruktury technicznej oraz transportowej. Jeśli chodzi o rozwój sieci drogowej, to w dokumencie znalazły się między innymi zapisy dotyczące wyznaczania przebiegu nowych głównych dróg z minimalną ingerencją w tereny o najwyższych walorach przyrodniczych i obszary chronione, z jednoczesnym zapewnieniem ochrony przed negatywnym oddziaływaniem na środowisko i kompensacją przyrodniczą. Autorzy dokumentu przewidują również działania na rzecz poprawy drogowej dostępności komunikacyjnej wszystkich obszarów województwa oraz powiązania ich z krajowym i europejskim systemem drogowym.

Ważnym elementem planowania przestrzennego w obszarze transportu jest też przejęcie części przewozów drogowych przez energooszczędne, bardziej przyjazne środowisku systemy transportowe (kolej i żeglugę śródlądową) oraz modernizacja i rozbudowa dróg, stanowiących alternatywne szlaki dla sieci autostrad. Województwo Dolnośląskie planuje też zacieśnienie współpracy ze swoimi południowymi i zachodnimi sąsiadami, dlatego też podjęto decyzję o budowie nowych mostów drogowych i kolejowych sprzyjających rozwojowi powiązań transgranicznych. Autorzy Planu Zagospodarowania Przestrzennego Dolnego Śląska podkreślają również potrzebę uwzględnienia w krajowym systemie autostrad i dróg ekspresowych docelowych przebiegów drogi ekspresowej S5 do Poznania i do Brna oraz autostrady lub drogi ekspresowej S8 do Warszawy i do Pragi.

Jak wyjaśnia Instytut Rozwoju Terytorialnego, Opracowanie planu zostało poprzedzone Diagnozą stanu zagospodarowania przestrzennego województwa i uwarunkowań dla jego rozwoju sporządzoną w 2009 r., która posłużyła jako materiał wejściowy. W trakcie prac nad planem wzięte zostały pod uwagę również wyniki innych opracowań analitycznych i studialnych oraz raportów, m.in. Diagnozy stanu województwa z 2011r. opracowanej na potrzeby aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5